Lämna inkomstuppgifter för barnomsorg

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Inkomstuppgifter ska lämnas för vårdnadshavare men även för sammanboende som inte är vårdnadshavare. 

Barnomsorgsavgiften beräknas utifrån ditt hushålls totala inkomster. Den inkomst som ska redovisas är skattepliktiga inkomster som exempelvis lön, föräldrapenning, arbetslöshetsersättning, sjukersättning eller etableringsersättning. Bidrag som inte är skattepliktiga ska inte redovisas, det kan till exempel vara bostadsbidrag, barnbidrag och studiebidrag.
Tänk på att lämna en ny inkomstredovisning då hushållets gemensamma inkomst förändras.

Efter att du lämnat inkomstuppgifter registrerar kommunen dessa så du kan se dessa i Tempus.

Frågor om e-tjänsten

Kundtjänst
kundtjanst@lycksele.se
0950-166 00

Personuppgiftsansvarig

Utbildningsnämnden

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa